Известие

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на обтягащата ролка(снимки)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Профилактика на обтягащата ролка(снимки)

    Мисля ,че звука който чуваме и си мислим ,че е от маслените помпи идва от това устройство и по скоро от втулките(след като изсъхнат и клеясат) през които минава щифта(по скоро ос може би) и дългия болт и се завива за блока.Когато избих щифта беше доста клеясал и имаше износване на втулките и на самия щифт единия О- пръстен се беше размазал(на шифта има два О -пръстена ) и самия той трябва да е гресиран. Обърнах пружината обратно защото единия тампон беше малко хлабав и сега двигателя работи тихо.
    Click image for larger version

Name:	dsc00526_74fbe_27542617.jpg
Views:	1
Size:	67.0 Килобайта
ID:	2411557
    Click image for larger version

Name:	dsc00527_f9446_27542633.jpg
Views:	1
Size:	66.0 Килобайта
ID:	2411558
    Click image for larger version

Name:	dsc00528_76be8_27542610.jpg
Views:	1
Size:	64.9 Килобайта
ID:	2411559
    Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:21.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  • #2
    Колега правил съм си много експерименти с този обтегач.Тефлон,бронз и бакелит съм пробвал.Ама маи наи-важното е да има хлабина там след загряване на мотора.Обтегача да се движи спокойно.И също така да няма луфтове които да измятат ремъка настрани.При мен механизма затегна и дългия шестограмен болт се скъса от вибрациите на мотора.Вярваите ми такъв болт 10мм с 1,25 мм стъпка на пътя много трудно се намира!Голяма хурка ядох!Така че умната!
    5 Ланчии зад гърба си!
    И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

    Comment


    • #3
      ...........
      Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:22.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Мдаа,колега,след няколко дни все още ли го има ефекта на НЕдрънкаща колица или се върна стария шум?Защото вчера след смяна на компресора,140-та за която се биех в гърдите че е невероятно тиха за дизел,стана като 136 кс.Чудно какво и се случи от свалянето на пистовия ремък?Но ефекта е налице.При подаване на газ почват едни звуци....
        Мисълта ми беше,ако все още ти е "тих" двигателя след тази интервенция,да разглабям и аз?
        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

        Comment


        • #5
          Да ,все още не се чува никакво дрънкане,май всичките гадни звуци са били от тази ос през която минава дългия болт,не толкова от самата ролка.Въпреки значителното износване след смазването и смяна на О пръстените работи добре.Сигурно знаеш ,че преди това се сваля демпферната шайба ,а за нея трябва специален накрайник-нарича се'' РАЙБ '' и се намира доста трудно!Ако някой иска може да сложа снимки как изглежда.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Накрайник имам,ама с О пръстените съм много зле.От къде да си набавя точния размер?
            sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
              ...Защото вчера след смяна на компресора,140-та за която се биех в гърдите че е невероятно тиха за дизел,стана като 136 кс.Чудно какво и се случи от свалянето на пистовия ремък?...
              Явно често ще се връщаме към тая тема... Вчера отидох да сменя лагера на компресорната шайба и видях,че и двете ролки на пистовия(без обтягащата) хлопат и стържат за световно. Смениха ги момчетата заедно с лагера и запалих... ама не можах да си позная мотора. Никакво дрънчене, а уж 100% беше за маховик? Остава и да се задържи така за повече от два дни и ...
              ...
              155 1,6 TS 16V `96
              166 2,4 JTD `99
              147 1,9 JTDm 8V `07

              Comment


              • #8
                Запецнах...оста/шестограма/ няма махане от блока.Да я почвам с чука ?
                Иначе без ремъка/пистовия/ работи като дизел за 100 000лв. ама....накрая ще стане май нов обтегач

                -----------------
                До колко е допустимо алтернатора да има ход,навътре-навън.Тоест като хванеш шайбата и буташ и дърпаш?
                Last edited by Linkestis; d.m.y г., 13:29.
                sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                Comment


                • #9
                  Хм.. интересно, май и аз ще направя тази интервенция! Кажете има ли някакви подробности при разглобяването?
                  Освен - "Сигурно знаеш ,че преди това се сваля демпферната шайба ,а за нея трябва специален накрайник-нарича се'' РАЙБ '' и се намира доста трудно!"
                  има ли нещо друго и има ли вариант без този ключ да се свали? Ако може една снимка на ключа.
                  Благодаря предварително
                  Alfa Romeo 166 2,4 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Алтернатора не трябва да има никакъв ход или поне аз не съм виждал такива модели,болта го развих с инбуса и парче тръба,много трудно,гледай да не счупиш нещо,ключето за шайбата ми го доставиха Вюрт от Германия за 10дни струваше 7-8лв.-райб 9 мм.Проксон ми поискаха за него 40лв. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58507 http://www.album.bg/lordliness/images/27644678/ прилича на звезда ,но не е.
                    Last edited by lordliness; d.m.y г., 19:16.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Райба или вложката е с номер Т45.Противно на казаното от Lordliness го намерих лесно.
                      Както казах че го имам се оказа че го нямам та съботно изтичках да си го взема на цена 4 лв.Свалянето без него няма да стане.

                      ------------
                      Болта е шестограм 8.Нали и той освен трите болта е хванат за блока?
                      Last edited by Linkestis; d.m.y г., 19:08.
                      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                      Comment


                      • #12
                        ...............
                        Last edited by lordliness; d.m.y г., 09:23.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Ем нестава,оставих осем кокалчета и кожата и пак не иска
                          ---------
                          Да обобщим:в крайна сметка упражнението се прави с цел обръщане на пружината и нови "О" пръстени на оста която се захваща за блока.
                          Правилно ли съм разбрал?Износените втулки не подлежат на смяна?
                          Last edited by Linkestis; d.m.y г., 19:45.
                          sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                          Comment


                          • #14
                            Имам още питания дано да не стана досаден.

                            На снимката която си направил се вижда болт в "цилиндърче" (заграденото с червено) и въпроса ми е - вътре в него са тези О -пръстени които след "смачкването" им започва тракането, правилно ли съм разбрал?
                            Поставянето им става на оста посочена със стрелка, която пък от своя страна се поставя в "цилиндъра" посочен със стрелка?

                            Колко пръстена са вътре? В двата края по един ли?

                            Извинявам се за въпросите но ми се иска да уточня за себе си предварително нещата преди да започна да разглабям.
                            Alfa Romeo 166 2,4 JTD

                            Comment


                            • #15
                              О пръстените не позволяват да влиза прах и съответно да излиза смазка навън,те са в двата края,на 'цилиндърчето' ,износването и скърцането е от 'цилиндърчето' и остта ,'цилиндърчето 'е в ляво ,остта в дясно(на снимката),остта се движи постоянно в 'цилиндърчето' и като няма смазка издава гадни звуци.Почистих всичко,малко водна шкурка ,напълних с грес и....тишина-изключително удоволствие.
                              Pepko-Bepko -пише за известни проблеми при смяна на втулките,моите за сега ги оставих така може би по нататък ще ги сменя.Този възел вече го разглобявам като автомат калашников-за секунди! Като го разглобиш ще се ориентираш бързо,като свалиш подкалника запали колата и виж как се движи и опъва ремъка.
                              Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:22.
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment

                              Working...
                              X